Lapunk tartalmának engedélye: CC-BY-SA

Creative Commons Licenc

Lájkolj minket a Facebookon! :)

Menj Facebook oldalunkra, kattintsd be, hogy Kedveled :), majd az alatta lévő menüben kérj Értesítéseket is, így minden nap megkapod szabad kulturális, közéleti híreinket és nem maradsz le semmiről! :)

Leírás

CC-BY-SA lap a Libre Art Hungary és az EsPanonia Spanyol-Magyar Kulturális Egyesület segítségével - képek a Wikimedia Commonsról. Kultúra: művészet, oktatás; Közélet: Társadalmi kérdések Európában és azon túl, november 25-től havonta egyszer PDF-ben is szerkesztve :-))

Friss topikok

Címkék

ACLU (1) Albánia (1) álom (1) alvás (1) Amnesty International (2) Andalúzia (4) announcement (1) ANNOUNCEMENT (1) Anonymous (1) antimonopóium (4) Aragónia (6) Argentína (3) Augustus (2) Auróra (2) Ausztrália (2) Ázsia (1) Bach (1) Barcelona (4) Bartók Béla (1) Bécs (2) bejelentés (1) béke (2) Berlin (3) Bronx (1) Budapest (3) Buenos Aires (1) Bulgária (1) CET (1) Chile (3) Ciprus (1) cirkusz (2) civil (4) crowdfunding (1) Csehország (1) CSO (1) CSOA (1) CSOdAKult (2) Dánia (1) Dante (1) Danubius (1) Debian (1) dél (1) Dél-Korea (2) demokrácia (2) Dijon (1) dimenziók (1) Duna (3) Ebro (1) Ecuador (1) egészség (2) Egyesült Királyság (1) élet (3) emberi jogok (8) ENSZ (2) Ermitázs (1) értintés (1) EU (10) Eufrátesz (1) Európa (9) European Union (1) fejlődés (1) filmművészet (5) Firefox (2) Firefox Hello telefon (1) francia (3) Franciaország (7) fricska (1) függetlenség (5) Fukusima (1) gazdaság (6) Genf (1) Genova (1) (1) Görögország (1) Goya (2) GPL (1) Guadiana (1) Guatemala (1) gyorshír (1) hangjáték (1) híres (1) holland (1) Hollandia (1) Horvátország (1) HRW (1) Hudson (1) Huelva (3) humanizmus (1) Hungary (1) idő (2) igazság (1) internet (2) invicta (1) Irán (1) irodalom (3) Írország (1) Iszlám Állam (1) Itália (2) Izland (2) Japán (2) jog (24) jogsértés (4) Jordán (1) Kasztília (1) katalán (1) Katalónia (22) kémprogram (1) kényelem (1) képzőművészet (1) Kína (2) kivándorlás (1) költészet (1) korrupció (5) köztársaság (7) kritika (1) Kuba (3) kultúra (68) kulturális örökség (12) kutatás (1) küzdőművészet (1) latin (3) lengyel (2) Lengyelország (3) Leonardo (2) LibreOffice (2) Libre Art (11) Linux (1) Litvánia (1) Loire (1) London (2) Lyft (1) Madrid (11) magány (1) Magyarország (4) Málta (1) Marco Polo (1) matematika (1) menekültek (3) Meuse (1) Mexikó (2) Milánó (1) mozgókép (1) mozi (1) múlt (1) München (1) művészet (92) művésznők (2) Nápoly (1) Németország (3) nemzetközi kapcsolatok (34) nép (1) Nicaragua (1) Nílus (1) (2) nők (3) nyílt forráskód (1) oktatás (4) olasz (7) Olaszország (10) orángután (1) Oroszország (1) összművészet (2) Padova (1) paleolit kapcsolatok (1) Pápua (1) Paraguay (1) Párizs (6) Peru (4) (1) politika (1) Portugália (1) Prado (1) pre-solutréi művészeti örökség (2) pszichológia (1) Rajna (1) Ravenna (1) repülés (1) Róma (6) Románia (1) Senyera (1) Sevilla (2) Shakespeare (1) Social center (1) spanyol (15) spanyol-magyar kapcsolatok (4) Spanyolország (24) sport (1) Sussex (1) Svájc (2) szabadság (36) szabadságjogok (30) szabad kép (6) szabad kultúra (36) szabad licenc (29) szabad művészet (25) szabad szoftver (6) szabad zene (5) szellemi temékek (1) szerelem (1) szeretet (4) sziget (1) színház (1) színművészet (1) Szlovákia (1) Szlovénia (1) születés (1) tánc (4) tánccirkusz (2) társadalom (12) technika (6) telefon (2) Tenerife (1) természet (5) titkosított levelezés (1) történelmi emlékezet (1) Toulouse (1) tudomány (10) tüntetés (1) tűz (1) UNHCR (2) USA (3) Valencia (6) Varsó (1) védelem (1) vejcsi (1) Velence (1) világ (3) Visztula (1) víz (1) vizuális művészetek (22) VoIP (2) Wikimedia (2) WIkimedia Commons (3) Zaragoza (4) zene (4) zeneművészet (6) Zöld Európa (2) zöld gazdaság (3) Címkefelhő

Impresszum

Szerzők:

Szervác Attila  - EsPanonia (hu/es) - Művészet (kultúra, expressz)
Csányi Zoltán - EsPanonia (hu/es) - Kultúra (művészet, expressz)
Zmeskál Zoltán - EsPanonia (hu) - Természet
Gyurkó Ádám - EsPanonia (hu) - Világ
Juhász Ágnes - Agóra (hu) - Oktatás

A kis herceg 1. - szabad fordítás fejezetenként

2015.01.01. 00:14 satie

Antoine de Saint-Exupéry:
A kis herceg
I. fejezet

6 évesen egy "Igaz történetek" című, őserdőkről szóló könyvben láttam egy nagyszerű képet. Egy boa kígyót ábrázolt, amely lenyel egy állatot. Íme a rajz másolata.

Ez a felirat volt a könyvben: "A boa prédáját egészben, rágás nélkül nyeli le. Ezután nem tud tovább siklani, és az emésztés 6 hónapját átalussza".

Így sokat tanultam a dzsungel kalandjaiból, és egy színes ceruzával kikanyarítottam első rajzomat. Az első számú rajzot. Így nézett ki:

Megmutattam rajzom a felnőtteknek, és megkérdeztem: Féltek-e tőle?
Azt válaszolták: "Miért kéne bárkinek félni egy kalap miatt?"
Az én rajzomon azonban nem egy kalap volt. Egy boát ábrázolt, ami egy elefántot emészt. Erre megrajzoltam a boa belsejét, hogy a felnőttek megértsék. Ezeknek a felnőtteknek mindig mindent el kell magyarázni. Második rajzom így nézett ki:

Erre azt tanácsolták, hogy hagyjak fel a nyitott és csukott boák rajzolásával, és foglalkozzam csak a földrajzzal, történelemmel, számtannal és nyelvtannal. Így 6 évesen felhagytam nagyszerű festői karrieremmel. Elszomorodtam, hogy ennyire nem volt sikere 1. számú rajzomnak és 2. számú rajzomnak. A felnőttek soha nem értenek semmit maguktól, és fárasztó a gyerekeknek mindig mindent elmagyarázni nekik.

Így más munkát kellett választanom és megtanultam repülőgépet vezetni. Berepültem a világot. És a földrajz tényleg kapóra jött. Első látásra meg tudtam különböztetni Kínát Arizonától. Ez hasznos, ha eltévedsz éjszaka.

Életemben sok komoly emberrel találkoztam. Főleg felnőttek között éltem. Közelről láttam őket. Ez  mégsem tette jobbá a véleményem.

Ahányszor egy olyannal találkoztam, aki csak egy kicsit értelmesebbnek tűnt, mindig kipróbáltam rajta az 1-es számú képemet, amit örökké magamnál tartottam. Tudni akartam, hogy megérti-e. De mindig azt válaszolta: „Ez egy kalap”. Így aztán nem beszéltem neki kígyókról, őserdőkről, csillagokról. Csak közelebbi, kis, egyszerű dolgokról, amiket megért. Beszéltem bridzsről, golfról, politikáról és nyakkendőkről. És a felnőtt nagyon örült, hogy egy ilyen okos emberrel volt szerencséje szót váltani.

Szólj hozzá!

Címkék: oktatás kultúra művészet hangjáték

A bejegyzés trackback címe:

https://negyvenperc.blog.hu/api/trackback/id/tr607027377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása